A loveaffair with DSB

Mobilitet er godt – ja nogen vil gå så langt som at skrive, at det er en væsentlig årsag til vores velfærdssamfund. Er ikke uenig.

Sidder for Gud ved hvilken gang i et IC3 tog på vej et eller andet sted hen. Tænker på om man kan have en affære med DSB – nevermind, den tager vi senere.

Har efter alle de år med DSB først lige fundet ud af, at jeg kan spare cirka 70 kr. på en enkelt billet til eller fra KBH. Du er i din fulde ret til at spørge hvorfor først nu. Sagen er den at jeg gennem det sidste lange stykke tid har købt mine billetter gennem DSB app. God app, et ‘must have’ når man rejser en del.

Hvorfor den så på intet tidspunkt har fortalt mig om rabatmulighederne kan jeg kun gisne om, men tror jeg kender svaret. Svaret hænger nok sammen med den manglende succes for Rejsekortet, som DSB slet ikke har fået til at virke efter en 200-300 mio DKK i udvikling. Faktisk er det åbenbart ikke bare i nærheden af at blive ‘rullet’ ud i hele landet. Betænkeligt. Underligt.

Ikke at der er nogen direkte sammenhæng imellem de to ting – og så alligevel. Det burde være åbenlyst at DSB, som mange andre, har behov for at trække kronerne op af lomme på os. At tilbyde rabat, via app, eller automatisk give den billigeste pris via Rejsekortet falder dem uhyggeligt fjernt. Derfor virker ingen af delene optimalt. Bevares deres ‘forretning’ skal hænge sammen, men de seneste års turbulens om DSB – og dertil hørende udgifter – lægger vel et naturligt pres på at der skal skabes mer indtægter.

Derfor ingen automatisk rabat – selvom det er blevet dem pålagt af politikerne !

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s