PBS = uprofessionel

Jeg hader PBS !

Og glæder mig til den dag der kommer et alternativ til dem som betalingclearing, til internetbutikker. Så er jeg den første der er skredet. Synd og underligt at de kan fastholder monopolet på clearing af DK kort ?!
Seneste historie fra e-handels universet: Jeg er ved at få afstemt mit regnskab fra sidste regnskabsår. Så langt så godt – men nogle af betalinger fra PBS fra nogle DK kort transaktioner tilbage i Juli 2006, ser lidt mærkelige ud. På betalingsserveren er der i en sag bekræfte, at være hævet eksempelvis 2104,04 kr. fra en kundens DK kort, som betaling for en handel. Når papirbekræftigelsen så kommer fra PBS, er der kun overført 167,04 kr.!!!???? Jeg ringer naturligvis til PBS’s kundeservice, venter den sædvanlige halve time på, at der er en konsulent ledig – denne finder så efter et stykke tid ud af at hun ikke kan gøre noget, og at “pengene er tabt” ?!?!?
De gemmer kun betalingsmaterialet i 12-13 måneder, og kan derfor ikke se hvad der er sket !? Hvorfor en i helvede skal vi andre trækkes med 5 års opbevaringspligt, når PBS kan nøjes med 12-13 måneder ? Utroligt, hvad man kan når man selv bestemmer forretningsgangen. Jeg spørger, stadigvæk høfligt, om hun ikke syntes det er underligt, specielt set i lyset af at jeg har betalt for denne ydelse, ca. 3.5 % af det handlede beløb, at hun ikke kan hjælpe og udbedre PBS’s egen fejl. Jeg mener det er da ikke mig der har lavet noget forkert. Næ, det kunne hun ikke – jeg måtte “bare anse dem for at være tabt”, gentog hun…her er filmen lige ved at knække for mig. Hvad er det for en holding at have. Jeg betaler for en service de ikke leverer, samtidig med det gemmer de ikke marterialet så de kan finde ud af hvad der er gået galt hos dem selv. Og slutteligt mener PBS altså, at jeg må accepterer at have tabt penge….
Grotesk, intet mindre. Jeg skal imorgen have fat i deres betalingsafregning afdeling, det skal nok hjælpe, og så er det den sidste chance for PBS. Derefter er der kun krig….på nettet og med advokat. Jeg finder mig ikke i mere.